پارک دامنه یا parked domain چیست؟
نوشته شده توسط : لیدی



 

تصور کنید که من قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را دارم و 2 دامنه برای آن خریداری کرده ام. به عنوان مثال دامنه های kafshonline.ir و kifonline.ir؛ اما در عین حال قصد طراحی سایت مجزا برای هر یک از این دامنه ها را ندارم. در عوض، من می خواهم هر کسی که هر یک از این دامنه ها را در مرورگر خود وارد می کند، به سایت اصلی من برسد. از این رو؛ من یکی از دامنه ها را روی دیگری پارک می کنم یا همان دامنه را پارک می کنم! مشکل اصلی اینجاست که در هر دو مورد، کاربران همان آدرسی را که در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده‌اند، می‌بینند و دامنه تغییر نمی‌کند، اما در یک زمان، هر دو دامنه را تغییر می‌دهند.

نکته: اگر پارک دامنه برای شما بسیار مهم است. هنگام خرید هاست، از شرکت میزبان بپرسید که هاست شما دارای چند پارک دامنه یا نام مستعار دامنه (دامنه های جایگزین) است. می توانید خدمات طراحی سایت تجارت خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بسپارید تا از امور پیاده سازی پارک دامنه و دیگر پارامترهای طراحی سایت وب سایت خود آسوده باشید.

نمونه ای از پارک دامنه

در وب انگلیسی، شرکت های خرید و فروش دامنه منتظر انقضای دامنه سایر شرکت ها هستند. سپس خود دامنه را ثبت کنید؛ چرا؟ به امید اینکه صاحب دامنه قبلی دوباره دامنه را بخرد یا دامنه رند باشد و سایر علاقه مندان آن را خریداری کنند.

در این شرایط شرکت هدف دامنه را با قیمت بسیار بالایی به آنها می فروشد. به عنوان مثال در یکی از پروژه های سئو متاسفانه یکی از مشتریان ما به دلیل مشغله کاری فراموش کرده بود دامنه .com سایت خود را تمدید کند. پس از این یکی از همین شرکت های خارجی دامنه او را ثبت کرد و دامنه ای را که باید 400 هزار تومان برای قیمت 600 دلار (17 میلیون تومان) پرداخت می کرد به او فروخت!

در هر صورت؛ پس از ثبت دامنه جدید توسط این شرکت ها؛ باید یک صفحه روی آن بگذارند تا هر کس وارد شود. برای تماس و خرید دامنه اطلاعات شرکت ثبت کننده را به دست آورید. با توجه به اینکه خرید هاست در هر دامنه و طراحی سایت برای آن به صرفه نیست. آنها سایتی را روی یکی از دامنه ها طراحی می کنند و تمام اطلاعات تماس خود را روی آن قرار می دهند. سپس تمام دامنه های زیر را روی آن پارک می کنند!

مثلا؛ دامنه ladytarget.net از طریق یکی از این شرکت ها تثبیت شده است. اکنون این آدرس در آدرس دیگری پارک شده و صفحه مورد نظر به کاربران نمایش داده می شود. به این ترتیب وقتی وارد یکی از دامنه ها می شوید; در نوار آدرس، آدرس دامنه مورد نظر خود را می بینید، اما بدون اینکه بدانید. محتوای یک دامنه دیگر را می بینید. خدمات طراحی سایت خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت بسپارید.

 





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: